-

kpiotrzk : Boson

Kaczyński vs Nowak

Dzisiaj będzie krótko. W końcu zmusiłem się i przeczytałem ten "Głos starego wyborcy z myślą o młodszych", który zrobił taką furorę wśród ***** *** – niestety, tekst prof. Nowaka jest egzaltowany i przewidywalny, po prostu słaby, w związku z tym zwracam sie apelem do Autora:

  1. skoro ewidentnie, po raz kolejny, jest zainteresowany wejściem w politykę – nie ma już czasu, nie ma co się krygować - trzeba rzucić się na głęboką wodę i to oficjalnie ogłosić;
  2. w związku z powyższym oraz tym że wypowiada się na tematy o których ewidentnie nie ma pojęcia – np. o tym jak się w praktyce utrzymuje kadry (wielkiej) partii, czy jak faktycznie prowadzi kampanię wyborczą itd. itp. – niech założy własną partię lub przyłączy się do już istniejącej (Konfederacji?) aby rozwinąć odpowiednie talenty. 


tagi: sabotaż  egzaltacja 

kpiotrzk
22 lutego 2024 07:29
46     1694    6 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @kpiotrzk
22 lutego 2024 08:00

Ja spokojnie poczekam aż Bocheński dzięki cudownemu zarządzaniu kadrami wielkiej partii przepieprzy wybory w Warszawie. Na co poczekam? Na twoją egzegezę tych okoliczności

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 22 lutego 2024 08:00
22 lutego 2024 08:13

Ja nie muszę czekać - pamiętam twoje kuriozalne egzegezy przedwyborcze nt. większości konstytucyjnej.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 22 lutego 2024 08:13
22 lutego 2024 08:43

One nie były moje. Kadry wielkiej partii je kolportowały, ja im tylko uwierzyłem. Miałem prawo, wszak rządzili osiem lat całkiem udanie. Oczekiwałem więc sukcesu

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 22 lutego 2024 08:43
22 lutego 2024 08:50

U mnie owe kadry tego nie kolportowały - widocznie o różnych kadrach mówimy.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 22 lutego 2024 08:50
22 lutego 2024 09:06

Tak własnie myślałem, że ma inną, lepszą, sprokurowaną specjalnie dla ciebie wersję internetu

zaloguj się by móc komentować


kpiotrzk @gabriel-maciejewski 22 lutego 2024 09:06
22 lutego 2024 09:08

A może po prostu czytam ze zrozumieniem, a nie tylko "wierzę"?

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 22 lutego 2024 09:08
22 lutego 2024 09:09

Czyli Tobiasz wygra z Czaskoskim?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @gabriel-maciejewski 22 lutego 2024 09:09
22 lutego 2024 09:10

Z pewnością Kaczyński wygra z Nowakiem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @kpiotrzk 22 lutego 2024 09:10
22 lutego 2024 09:18

Życzmy mu powodzenia, niech zwycięża jak najczęściej

zaloguj się by móc komentować

Cement @kpiotrzk
22 lutego 2024 09:46

Króciótko. Andrzej Nowak w 2014-2015 rzeczywiście mógł być brany (lub tak myślał) na kandydata PiS do wyborów prezydenckich. Resztę znamy, czyli szereg wypowiedzi ze strony profesora, mówiąc kolowialnie, bijących żółcią wzgledem Kaczyńskiego - mazwijmy to "przyjacielskimi szturchańcami" - jedne trafne, druge nie. Teraz znów będzie wyłaniany kandydat PiS na prezydenta i znów prof. Andrzej Nowak daje o sobie znać. Bardziej przewidywalne niż pory roku.

zaloguj się by móc komentować

orjan @kpiotrzk
22 lutego 2024 09:55

Na moje wyczucie potrzeby PiS w drodze do zwycięstwa wymagają sprawnego a niekwestionowanego dowodzenia w polu a także uważnej i kreatywnej kadry sztabowej. Właśnie tej najwidocznie zabrakło, tzn. jesli była, to została wyłączona, czy sama wyłączyła się. Dlatego polowe dowództwo strategiczne nie rozpoznało przeciwnika, ani pola walki (wyborców).

J. Kaczyński prawdopodobnie odpowiada za to odcięcie, czy samo-wyłączenie się pracy (nie obecnosci a pracy) sztabu. Prof. Nowak łączy to z kwestią tzw. wodzostwa przy którym sztab zamienił się w dwór. Prawdopodobnie ma rację. Ale prawdopodobieństwo tej racji nie oznacza utraty kwalifikacji polowych J. Kaczyńskiego. Stawia natomiast pytanie o kwalifikacje sztabu, te wyższego rzędu niż samo posłuszeństwo. Lojalność to coś więcej.

Powiedziawszy jak wyżej. J. Kaczyński powinien był mieć przy sztabie ludzi formatu prof. Nowaka a najwyraźniej nie miał. Zarazem wątpię, czy prof. Nowak nadaje się na dowódcę polowego. Jeśliby miał wolę bezpośredniego udziału w Polityce, to prędzej jako kandydat na prezydenta RP niż partyjny następca J.Kaczyńskiego. Jednocześnie marnotrawstwem jest odpychanie kogoś takiego od sfery doradczej w PiS, czy przy Prezydencie RP. Dlatego nie widzę J.Kaczyńskiego i prof. Nowaka jako konkurentów do tych samych zadań i stanowisk, ani jako konkurentów ideologicznych. Zastrzegam jednak, że po prostu to ja nic nie wiem, czy prof. Nowak ma zdolności dowodzenia polowego. Może je ma, lecz nie ujawniły mi się.

Pod tym wywodem uważam, Boson, że mylisz się ustawiając obu jako potencjalnych konkurentów a nawet, gdy przypisujesz prof. Nowakowi prawdpodobieństwo woli konkurowania. Także wtedy, gdy przypuszczasz, że ma ochotę dowodzenia w polu czymś tak rozległym jak duża partia polityczna. W mojej opinii to nie jest człowiek do tego. Być może wniósłby w tym nowe wartości, ale jego wartość jest innego rodzaju. Jeśli miałby ochotę wziąć udział w polityce bezpośredniej jako numer jeden, to nie tam.

zaloguj się by móc komentować

Cement @gabriel-maciejewski 22 lutego 2024 09:09
22 lutego 2024 09:55

Tobiasz nie wygra z Trzaskowskim nawet jak bedzie miał najlepszą kampanię pod Słońcem - pr-owski majstersztyk, świetnie przeprowadzona narracja, współpraca z działaczami, dołem, górą oraz pomoc zastępów anielskich itp. itd. Obecnie wygrana w Warszawie i w jakimkolwiek większym mieście jest nierealna. Co nie oznacza, że nie trzeba walczyć.

Zdobycie ponad 30% w Warszawie można uznać za sukces, 27-30 % constans, 25-27 - trudno, poniżej - porażka, klapa i to metrów mułu.

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 22 lutego 2024 09:55
22 lutego 2024 09:59

Edytuję zdanie czwarte od końca. Powinno być: Także wtedy, gdy choćby przypuszczasz, czy wręcz narzucasz mu ochotę dowodzenia w polu czymś tak rozległym jak duża partia polityczna.

zaloguj się by móc komentować

orjan @Cement 22 lutego 2024 09:55
22 lutego 2024 10:05

Też tak uważam. Od siebie dodam, że przyczyną jest, iż z biegiem lat wadliwa koncepcja samorządu została całkowicie "oswojona" i zdominowana przez - łagodnie określając - miejskie grupy interesów. Została umafijniona. To te ośrodki wyznaczają, kto ma wygrać. Kwalifikacje kandydatów i poparcie z innych kierunków nie mają mocy sprawczej.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 09:55
22 lutego 2024 10:05

drogi Orjanie - nie zgadzam się w całej rozciągłości - grzeszysz wielką naiwnością, co Ci jednak nie przeszkadza z wielką energią radzić Prezesowi ws. masowości itp. ... no... klękajcie narody...

czy prowadziłeś kiedykolwiek jakąś organizację, choćby powiatowe koło łowieckie?

zaloguj się by móc komentować


orjan @kpiotrzk 22 lutego 2024 10:05
22 lutego 2024 10:24

Tak. Poza tym nie uważam, że organizacje społeczne, czy polityczne mają inne potrzeby organizacyjne, czy inne sposoby rozwiązywania rozmaitych kryzysów, niż mają w ogóle korporacje. Partie to też korporacje. W dzisiejszych realiach nawet fundacje to de facto korporacje. A korporacjami zawodowo zajmuję się dopiero jakieś 40 lat. W partiach nie uczestniczę, bo od zawsze uważam, że kolidowałoby to z moją wiarygodnością zawodową.

Mówisz: naiwność. Ja mówię, że nie ma naiwności w tym, co jest obiektywnie wykonalne. Jeśli zaś subiektywnie nie jest wykonywane, to naiwność dotyczy subiektywistów obstawiających, że prowadzonej organizacji jakoś się upiecze. I tak nosi u nich wilk razy kilka, aż mu sie ucho oberwie.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 10:24
22 lutego 2024 10:32

"mylisz się ustawiając obu jako potencjalnych konkurentów a nawet, gdy przypisujesz prof. Nowakowi prawdpodobieństwo woli konkurowania." 

nie sądzę, już w 2014 to było ewidentne a teraz, jak pisze Cement, mamy powtórkę z rozrywki 

"J. Kaczyński powinien był mieć przy sztabie ludzi formatu prof. Nowaka"

?? bez sensu - prof. Nowak nie ma pojęcia, co wynika z jego własnych tekstów, o "robieniu w polityce"

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 10:24
22 lutego 2024 10:47

a autorytety na które się powołuje to sami profesorowie, m.in. ufff... Zofia Zielińska,  Jacek Bartyzel i Andrzej Waśko -  toż to takie inteligenckie wzmożenie w duchu prl-bis

zaloguj się by móc komentować

Czarny @kpiotrzk 22 lutego 2024 08:13
22 lutego 2024 11:04

Co to jest egzegeza przedwyborcza?

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Czarny 22 lutego 2024 11:04
22 lutego 2024 11:08

pytaj Coryllusa - z grubsza to samo co "jego" powyborcza 

zaloguj się by móc komentować

Czarny @kpiotrzk 22 lutego 2024 11:08
22 lutego 2024 11:13

Widzę jakieś nerwy. Nie będę więc przeszkadzał. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @kpiotrzk 22 lutego 2024 10:47
22 lutego 2024 11:17

> Jacek Bartyzel

uczen Gernera/Krzeczkowskiego :)

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Czarny 22 lutego 2024 11:13
22 lutego 2024 11:19

jakie nerwy? taka odpowiedź jakie pytanie...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kpiotrzk
22 lutego 2024 11:22

Obawiam się,  że kulturalny prof Nowak nie poradziłby  sobie z "nową zmianą". Mamy bowiem doczynienia z kontrrewolucją post-ubekistanu wynajętego przez Niemców tym razem nie tylko polityczną ale finansową. Czyli skokiem na kasę ulokowaną w posadach SP i sądach. Ba - oni nawet posuną się do polexitu. No bo przykładowo grube miliardy ulokowane są w kredytach frankowych a TSUE wyrokował na korzyść kredytobiorców, co jest argumentem w wyrokach. Nowi sędziowie już nie będą musieli sie powoływać na TSUE... Już dzisiaj kwestionuje się sędziów mianowanych przez PIS czyli ich wyroki uznaje się za nieważne.  A ile nieruchomości jest do przejęcia  ? ..Ludzie domy pobudowali.  Pole do popisu dla komorników...Stąd wejście do polityki łączy się z konfrontacją ludzi, którzy honoru nie mają o Bogu w sercu nie wspomnę -  bo to ateiści. Tak więc poradzić sobie mogą tylko osoby ( niezależnie od ich oceny)  o osobowościach takich jak dzisiaj się pokazuje na burtach samolotów Lot-u czyli Piłsudski, Dmowski, Korfanty, Witos  z dużymi mówiąć kolokwialnie cohones... Bo to nie są pieszczoty intelektualne...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @peter15k 22 lutego 2024 11:22
22 lutego 2024 11:26

nie chodzi tylko o cojones, bo nawet jak ktoś je ma to trzeba wielu lat doświadczeń na tym polu aby dać sobie radę - a co tu mówić o doradzaniu... no, chyba że o "doradzanie" chodzi.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @kpiotrzk 22 lutego 2024 11:08
22 lutego 2024 11:31

I po co ta "uszczypliwość.? Aby nie było,że trolluję pana pytanie ,to prosta odpowiedź: " Co to jest egzegeza przedwyborcza? " - otóż taką egzezę przedwyborczą zastosował Herr Tusk ze swoją ekipą :-w swojej szeroko pojętej teologii i biblistyki,żywoty wszystkich swoich świętych za pomocą komentarzy,interpretacji, eksplikacji,czerwonych serduszek,oraz iluś tam gwiazdek ,dokonał egzegezy i nobilitacji żywotów swoich świętych --metodą wypier***ć pisowców.

Wyraz egzegeza pochodzi z greki, co oznacza "wyjaśnienie, wyprowadzenie". Czy było i jest inaczej?...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 09:55
22 lutego 2024 11:54

"Jednocześnie marnotrawstwem jest odpychanie kogoś takiego od sfery doradczej w PiS, czy przy Prezydencie RP."

Marnotrawstwem?! https://gabriel-maciejewski.szkolanawigatorow.pl/kadry-vs-anomalia#350486

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @peter15k 22 lutego 2024 11:22
22 lutego 2024 12:21

Też tak sądzę. Z gangsterami poradzić sobie mogą tylko inni gangsterzy. 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @kpiotrzk 22 lutego 2024 11:26
22 lutego 2024 12:28

Oczywiście. Wymienieni przeze mnie panowie mieli jedno i drugie ale w warunkach grubo gorszych w 1918 roku niż teraz... 

zaloguj się by móc komentować

peter15k @DrzewoPitagorasa 22 lutego 2024 12:21
22 lutego 2024 12:33

No niestety. Już teraz widać po niedługim okresie nowej zmiany , że nie liczą się z niczym. Jedyną różnicą jest to, że będą to robić dalej tylko po cichu...

zaloguj się by móc komentować

orjan @kpiotrzk 22 lutego 2024 10:32
22 lutego 2024 13:28

Doradca, który doradza, że nic nie da się zrobić nie nadaje się na doradcę.

Dowódca podejmuje decyzje a nie doradca. 

Przy tych obu zasadach nie możesz mieć racji. Po prostu nie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 22 lutego 2024 10:24
22 lutego 2024 13:37

Partie są dzieckiem socjalizmu a korporacje kapitalizmu.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @DrzewoPitagorasa 22 lutego 2024 12:21
22 lutego 2024 13:41

To nie tak. Aby rozprawić się z 'gangsterami' trzeba myśleć jak oni ale środki stosować takie, których oni nie rozpoznają.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @orjan 22 lutego 2024 13:28
22 lutego 2024 13:43

W sądach orzecznictwo zostało scedowane na biegłych. Sędziowie już nie są dowódcami lecz wykonawcami. To samo w polityce.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 13:28
22 lutego 2024 13:53

?? a kto tu mówi o "doradcy, który doradza, że nic nie da się zrobić"?

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 22 lutego 2024 13:37
22 lutego 2024 15:17

To brzmi pociągająco, ale jest nieprawdziwe. Socjalizm urodził tylko łże-partie.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @Cement 22 lutego 2024 09:46
22 lutego 2024 15:55

Nowak odmówił , złożono mu taką. propozycję .

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Drzazga 22 lutego 2024 15:55
22 lutego 2024 16:02

Można prosić o źródło informacji?

zaloguj się by móc komentować

orjan @kpiotrzk 22 lutego 2024 13:53
22 lutego 2024 16:06

Wszyscy mówią, że nic nie da się zrobić i w tym jest dramat. Polega on na tym, że odpowiedzialni np. za partię nie sięgają po zewnętrzne doradztwo. Czują się zwolnieni i usprawiedliwieni za niesięganie. Tymczasem jedna z ogólnych mantr doradztwa mówi, że z księżyca widać lepiej.

Prof. Nowak zatrzymał swoją poradę na potrzebie oddania PiS-u następcy J. Kaczyńskiego. Ta potrzeba obiektywnie istnieje również w kryteriach biologii. Za trzy lata jeszcze wzrosnąć może, ale wtedy na zmianę będzie za późno. Ani prof. Nowak postulował, ani tym bardziej ja nie chcę usuwania, a tym bardziej usuwania się Prezesa z PiS. Po prostu trzeba tamtejsze zadania i role przeorganizować i w tym trybie wysunąć następcę.

Ja do tego dodaję, że PiS po prostu musi otworzyć się na teren i musi w tym celu znaleźć taką akcję która nada PiS-owi ruch w terenie. To jest trudna, ale i tak najłatwiejsza piłka. Jej dodatkowym plusem dodatnim jest możliwy przez to wzrost pewności siebie u lokalnych sympatyków. Istota zastraszania polega bowiem na spowodowaniu alienacji, aby jeden nie tylko nie miał odwagi zwrócić się do drugiego, ale aby nawet nie wiedział do kogo może się zwrócić, a ten do kogo w końcu zwróci się ma obawiać się prowokacji. Trzeba założyć, że właśnie w terenie (vide dzisiaj rolnicy) następować będzie (bo musi) rozczarowanie tymi osobowymi plat-fejkami, którymi dysponują rządzący. Teren zacznie wkrótce poszukiwać lokalnych autorytetów i przywódców w ich miejsce. Jak PiS nie będzie wtedy rozgrzany, to kto inny weźmie i zagospodaruje te szanse.

Poza tym, nie wiadomo co, ale w ciągu nadchodzących dwóch, trzech lat jakaś klęska-niespodzianka wydarzy się prawie na pewno (kryzys, powódź, epidemia, cokolwiek wymagającego mobilizacji). Albo PiS będzie wtedy w całym kraju na poziomie nawet gmin, albo kto inny wylansuje się. Lokalne biura poselskie nie wystarczą w ich dzisiejszej formule i chyba nawet nie potrafiłyby sprostać.

Ruch organizacyjny musi być podjęty teraz. Może jakiś inny, ale jakiś musi być podjęty. Gdzie są pomysły? Nie do przyjęcia jest zaś opinia, że nic się nie da, a jak nawet da się, to nie uda się.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @qwerty 22 lutego 2024 13:43
22 lutego 2024 16:12

Tutaj akurat zajmujemy się PiS-em. Nie ma sensu rozwadniać poważnego tematu. Poza tym chyba zgodziłeś się, ze ratunek dla sądów może przyjść tylko od ustaw z zakresu prawa procesowego, czyli od władzy parlamentarnej, a tę trzymają teraz takie tam. Nie do wiary, że jeszcze nie są pokonani powszechnym śmiechem.

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 22 lutego 2024 13:37
22 lutego 2024 17:13

Słówko wtrącę.

Nie wszystko jest tak jednoznaczne..

zaloguj się by móc komentować

klon @klon 22 lutego 2024 17:13
22 lutego 2024 17:14

Fragment eseju (2024) pewnego Amerykańca

"Politycy wszelkiej maści motywują wyborców odwoływaniem się do nienawiści do domniemanego ciemiężyciela – chciwych, bogatych kapitalistów z lewicy, elitarnych globalistycznych snobów z prawicy”

:)) 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @orjan 22 lutego 2024 16:06
23 lutego 2024 19:34

odpowiadam z opóźnieniem, bo dopiero teraz to przeczytałem - piszesz Orjanie takie banały, że aż trudno mi uwierzyć iż kiedykolwiek dowodziłeś jakąś większą organizacją…

traktujesz Prezesa jak jakiś durny "kabareciarz" - Kaczor rozmawia tylko ze swoim kotem itd. 

przecież z pewnością wierchuszka PiSu o tym przede wszystkiem teraz debatuje, włącznie ze swoimi doradcami - jaką teraz przyjąć strategię - a jeśli będą szukać "świeżej" rady to przecież nie trąbiąc o tym...

a udzielanie publiczne, w dodatku we własnych Arcanach TAKICH rad to objaw… no… nie skończę tego lepiej.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować